W poniedziałkowy poranek 6 czerwca 2022 roku wybraliśmy się na wycieczkę klasową w okolice Kaszub i Pomorza. W tej wyprawie udział wzięli uczniowie klasy III b, uczennice klasy III a oraz I a wraz z opiekunami.

Wyjechaliśmy o godzinie 7.00 rano. Jechaliśmy zgodnie z wytyczoną trasą. Już podczas podróży mogliśmy podziwiać piękne widoki zza szyby naszego busa. Pierwszym punktem wycieczki był Kaszubski Park Miniatur znajdujący się w miejscowości Strysza Buda niedaleko Mirachowa. Po wejściu do Parku czekała na nas podróż dookoła świata. Tutaj poczuliśmy się jak Guliwer wśród liliputów. Oglądaliśmy budowle w skali 1:25. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Gabinecie Śmiechu, potem Krzywe Zwierciadła i My w różnych pozach, następnie Zamek Strachu i do tego jeszcze bajkowa kraina i żywe zwierzęta w mini zoo. Zobaczyliśmy wierne kopie najbardziej charakterystycznych obiektów Kaszub, Polski i świata m.in. kościołów, zamków, dworków, Wieżę Eifla, Statuę Wolności, Big Ben czy Krzywą Wieżę w Pizie, Chrystusa z Rio. To tylko niektóre obiekty, które znajdują się w Kaszubskim Parku Miniatur.

Następnym miejscem zwiedzania był Park Gigantów – to wielkie przedmioty, owady w wymiarze XXL, mega ryby, monster truck, prawdziwy samolot i potężne ptaki. Udaliśmy się w to niezwykłe miejsce niezwykle bakową kolejką, podziwiając podczas wyprawy przepiękny krajobraz regionu. Zawitaliśmy także do Kaszubskiego „graciku”, w którym podziwialiśmy kilkadziesiąt różnych pojazdów, aut z dawnych czasów. Park oprócz walorów estetycznych pełni także rolę edukacyjną. Na terenie Parku działa punkt gastronomiczny, gdzie mogliśmy się posilić.

Pełni niesamowitych wrażeń ruszyliśmy w dalszą drogę naszej wycieczki. Dotarliśmy do Skansenu w Szymbarku. Zobaczyliśmy tam najdłuższą deskę świata liczącą 38,86 metra wpisaną do księgi rekordów Guinnessa. Poznaliśmy język kaszubski, muzyczny alfabet, zwyczaje, obyczaje ludowe i całą sztukę folkloru tego wspaniałego regionu. Kolejną atrakcją był Dom do góry nogami, w którym spacerowaliśmy po suficie. Dom jest postawiony na dachu w otoczeniu pięknych lasów. Miejscem, które nas zainteresowało w Skansenie był Dom Sybiraka wybudowany przez Polaków zesłanych na Syberię. Nieopodal zobaczyliśmy lokomotywę z wagonami, jakimi transportowano zesłańców na Syberię. Wiele ciekawych i niezwykłych miejsc posiadających bogatą historię zobaczyliśmy w tej małej, kaszubskiej wsi Szymbark.

Kolejnym punktem naszego programu tego dnia było dotarcie do Wieży Widokowej w Wieżycy. To najwyższe wzniesienie nie tylko na Kaszubach ( 328,6 m n.p.m). Na szczycie góry wznosi się 35-metrowa, metalowa wieża widokowa (do pokonania mieliśmy 182 stopnie). Z platformy widokowej roztacza się piękny widok na Wzgórza szymbarskie i jeziora. Aby dostać się do samej wieży musieliśmy przygotować się na 15-minutowy spacer w jednym ze szlaków- daliśmy radę. Pod wieczór dotarliśmy do Kiełpina, gdzie zakwaterowaliśmy się w Agroturystyce u Państwa Rychertów. To znów dla nas kolejne niesamowite miejsce z atrakcjami. Był plac zabaw, boisko do gry w piłkę siatkową, stadnina koni i wieczorne pieczenie kiełbasek. Tak minął nam pierwszy dzień wycieczki.

Następnego dnia, 7 czerwca po śniadaniu wczesnym rankiem wyruszyliśmy kontynuować nasze plany. Udaliśmy się z Kiełpina do Gdańska. Spotkaliśmy się z panią przewodnik, która poprowadziła naszą wycieczkę ulicami Starego Miasta. Pani przewodnik interesująco opowiadała, a my z zaciekawieniem słuchaliśmy. Gdańsk urzeka wspaniałą architekturą i niepowtarzalną atmosferą. Zobaczyliśmy cenne zabytki z różnych okresów, nawiązujące do wielu stylów architektonicznych. Podczas spaceru ulicami Gdańska (przy Nadbrzeżu Zielonej Bramy) mieliśmy okazję spotkać samą panią prezydent Gdańska – Aleksandrę Marię Dulkiewicz. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tak niecodziennym spotkaniu i przeżyć niezapomniane chwile.

Kolejnym ważnym punktem naszej wycieczki był Stadion Polsat Plus Arena Gdańsk. Wśród uczestników wycieczki jest wiele zawodniczek piłki nożnej grających w klubie Orliczki oraz kibiców tej dyscypliny sportu, zatem wizyta na tym obiekcie była spełnieniem ich marzeń. Pod kierunkiem pani przewodnik zobaczyliśmy m. in. Salę Konferencyjną, szatnie zawodników, lożę vipów, kaplicę stadionową oraz strefy mixed zone czyli miejsca, z którego zawodnicy wychodzą na boisko. Mieliśmy również okazję wejść do loży vipów i usiąść na trybunach. Z góry podziwialiśmy przestrzeń tego wspaniałego obiektu – naprawdę robi niesamowite wrażenie. Stadion w Gdańsku jest piątym co do wielkości największym obiektem piłkarskim w Polsce.

Trzecim punktem naszej wtorkowej wycieczki był rejs statkiem na Westerplatte. Poczuliśmy ducha historii wsłuchując się w opowieści przewodniczki na statku. Wspomnienie tego ważnego miejsca na długo pozostanie w naszej pamięci. Pobyt w Gdańsku zakończyliśmy na plaży. Wejście do morza i zabawy z piłką na plaży dały wszystkim dużo radości. Wycieczka w okolice Kaszub i Pomorza była dla nas niezwykłym i niezapomnianym przeżyciem. Tym bardziej, iż miejsca w których byliśmy nawiązują do historii naszego kraju i jednocześnie są związane z pięknym folklorem tamtych regionów. Kaszuby i Pomorze to miejsca, które warto zobaczyć i zwiedzić, gdyż zachwycają swoim pięknym krajobrazem, widokami, niesamowitą historią i cudownym folklorem.

Dwudniowa wyprawa w przyjaznej atmosferze i towarzyszącej nam pięknej pogodzie, dostarczyła nam wielu niesamowitych przeżyć i wrażeń. Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i szczęśliwi z tak udanej wycieczki. Dziękuję wszystkim opiekunom za wspaniałą opiekę i pomoc podczas naszego wyjazdu.